Re: Korektura prekladu hlavni stránky debian.org

On Wed, Sep 14, 2005 at 08:46:34PM +0100, Martin Vlk wrote:

> Co je Debian?
>
> Debian je svobodný operační systém (OS) určený k provozu na osobních
> počítačích.

*Osobni* pocitace bych do toho netahal, protoze to je jen zlomek toho,
na cem Debian bezi.

> Operační systém je tvořen základním programovým vybavením a
> uživatelskými nástroji, které počítači umožňují vykonávat smysluplnou
> činnost. Debian používá jádro Linux (termín "jádro" označuje vlastní základ
> operačního systému) a většina hlavních systémových nástrojů byla vytvořena v
                     ^^^
Zrovna tady je lepsi zachovat spojeni ,,ale/ovsem vetsina'', protoze to lepe
vystihuje mysleni velkeho RMS.

[Uprimne receno by ta ,,vetsina'' mohla platit mozna tak pro base
system, ale nikoliv pro cely 9GB Debian, jak ho zname ted, ale co uz.]

> rámci projektu GNU. Odtud plyne označení GNU/Linux.
>
> Debian GNU/Linux je však více než jen samotný operační systém. Obsahuje přes
> 15490 aplikačních programů dodávaných ve formátu, který umožňuje snadnou
> instalaci.

Tento odstavec bych vice priklonil do puvodni podoby, protoze tech
15490 balicku obsahuje kde co, ne jen programy.

BTW, jaky je rozdil mezi programem a aplikacnim programem? Zda se mi,
ze to zavani zbytecnou sroubovanosti.

> Začínáme
>
> Poslední stabilní verze Debianu má číslo 3.1. Tato verze byla naposledy
> aktualizována 06. června 2005. Zde si můžete přečíst více o dostupných
> verzích Debianu.

[Nezmeneno]

> Pokud chcete začít používat Debian, lze ho získat zde a poté nainstalovat za
> pomoci instalační příručky.

Odkazy obsahujuci slovo ,,zde'' nejsou vhodne, radeji bych ponechal
puvodni verzi.

> Pokud budete aktualizovat na nejnovější stabilní verzi z verze předchozí,
> přečtěte si prosím nejprve poznámky k vydání.

Ok

> Hledáte-li informace ohledně nastavení a přizpůsobení Debianu, podívejte se na
> naši dokumentaci a  stránky s uživatelskou podporou.

[Nezmeneno]

> Pro uživatele z neanglicky mluvících zemí jsou k dispozici stránky, věnující
> se podpoře ostatních jazyků.

Ok [neni tam ta carka nadbytecna?]

> Uživatelé pracující s počítači jiných hardwarových platforem, než je Intel
> x86, najdou informace na stránkách, věnujících se ostatním platformám.
>
> Novinky
>
> Starší zprávy naleznete na stránce s novinkami.

Ok [neni opet posledni carka zbytecna?]

> Pokud chcete být informováni elektronickou poštou kdykoli přibude
> nová zpráva, zaregistrujte se v konferenci debian-announce.

Nechat puvodni verzi, protoze je vystiznejsi.

> Týdeník obsahuje podrobné shrnutí nejnovějších událostí ze světa Debianu.

Ok

> Bezpečnostní zprávy
>
> Starší bezpečnostní zprávy se nacházejí na stránce s bezpečnostními
                                      ^^^
Na podobne tvary tady nejsme zvykli :-), takze pro priste ,,nachazi''.

> informacemi. Pokud chcete být na nová bezpečnostní rizika upozorňováni
> elektronickou poštou, zaregistrujte se v konferenci debian-security-announce.

Ok

> Tuto stránku lze prohlížet rovněž v těchto jazycích:

Co je spatneho na stavajici verzi?

--
Miroslav Kure