Re: bir çaylak debian kullanıcısı

Merhaba,

* Can Burak Cilingir [Mon, Jun 13, 2005 at 04:54:44PM +0300]
[...]
> Eğer ki http ile erişiliyor ve sunucu tarafında /debian/, apache'nin
> Alias direktifi ile bağlanmış ise /debian çalışmayabilir, sondaki "/" yi
> eklemek gerekecektir. Apachenin fiziksel dosyalar için "sondaki /
> kontrolü" bulunuyor fakat bu tür bağlar için bildiğim kadarı ile
> bulunmuyor.

Buradaki durum farkli. Burada sources.list dosyasindaki tanimlama seklini
ele almaya calisiyoruz. Bu tanimlama seklinde "/" ile kullanim ile "/"
olmadan kullanim arasinda bir fark yok. Hatta ben "/" olmadan kullanmayi
tercih ediyorum. Sebebine gelince sources.list icerisinde;

	deb http://ftp.tr.debian.org/debian sarge main contrib non-free

seklinde yaptiginiz bir tanimlamadan sonra "apt-get update" veya;
"aptitude update" yaparsaniz, bu islem karsi sunucuda paket listelerine
erismek isteyecek ve su sekilde yapacaktir;

http://ftp.tr.debian.org/debian/dists/sarge/main/binary-i386/Packages.gz

dosyasini alacaktir. Dikkat edin http://ftp.tr.debian.org/debian
adresinden sonra "/" koymadigimiz halde kendisi "/" ekleyerek yolu
tamamlar ve ilgili dosyalara erisir. sources.list icerisinde "/" koymus
iseniz bu defa kendisi ekstra bir "/" koymadan yine yola erisir.
Yani apt-get veya aptitude sources.list dosyasindan ilgili kaynaklari
parse ederken bunu ayarliyor.

> bunun yanında "/debian" debian adlı dosyayı, "/debian/" ise debian adlı
> klasörü belirttiğinden /debian çalışsa bile /debian/ kullanılması
> taraftarıyım.

"/debian"'in dosyayi isaret etmesi icin, apache icerisinde uzanti
belirtilmeyen istekleri (dosyalari) felanca turden dosya olarak algila
demeniz gerekir ki apachede uzanti belirtilmeyen dosyalari felanca
olarak yorumla denilebiliyor mu ondan emin degilim.

"/debian" da cok cok istisna durumlar haric (yukarida belirttigim durum
gibi uzantisizlari su sekilde yorumla denilmezse) dizin olarak algilanir.

Bu sekilde kullanimlarin yani sonuna  "/" koymaksizin yapilan
kullanimlarin sekteye ugradigi durumlarda yok degildir. DNS kaydi olmayan,
veya apache ayarlarinda ServerName'i tanimlanmayan vb. makinelerde bu tur
sorunlar yasanabilir. Ama apt-get ve aptitude bu tur sorunlari bertaraf
edecek onlemleri aliyor.

--
Serdar Aytekin