Re: linux altinda veritabani uygulamasi programlamak

Himm bu konuya olan ilgi beni fazlasiyla memnun etti.
Ileride bir zaman debian i terketmek mecburiyetinde
kalmayacagima dair olan guvenimi percinledi. Benim en
onemli ihtiyaclarimdan birisi kucuk-orta seviye
veritabani uygulamalariyla ugrasmak. Ve bunu da
mumkunse Delphi/VisualBasic/OfficeMacro kullanimindaki
kadar basit yontemlerle gerceklestirmek.

debian' a ilk transfer oldugumda kdevelop - qtdesigner
ile bir miktar mesai harcamistim. Ancak hic de kolay
bir programlama ortami degil kdevelop ayni zamanda
derleme faaliyetleri de cok uzun suruyor. Bir de
signal - slot mekanizmasi diye bir yapinin da
teorisini bilmeniz lazim anladigim kadariyla.

Fakat ben su durumumda kesinlikle yazilim icin ar-ge
yapamayacagim. Eskiden kalma delphi tecrubem uzerine
birkac rotuslamayla iþe yarar seyler ortaya cikarmaya
baslamam lazim. (Halen ogrenci olsaydim ne de guzel
olurdu :)

Openoffice de JDBC baglantisini yaptiktan sonra basit
nesnelere (iclerinde grid olmayan) dbaware ozelligi
kazandirmak Delphi/VB kadar basit. Gelgelelim daha
once de belirttigim gibi grdi nesnesi yoksa 1:N iliþki
programlamak ölüm gibi.

Screenshotlardan ve websitesinden ustunkoru
incelemeyle  gordugum kadariyla wxPython bana pek de
tarif ettigim basitlikte imiþ gibi gelmedi.

Lazarus u bu akþam deneyeceðim. Adamlar Delphi de
yazilmis bir takim programlarin Lazarus a
donusturulebilecegi iddiasindalar bir digeri de "Tek
kod yaz her yerde calissin!" durun iki dakka hemen
ucmayin...

Screenshotlarda 0.9.2 versiyon icin Data Access ve
Data Controls tablari gorunuyor ki bu muthis birsey
benim icin. Tabi iclerinde neler var ve veritabani
iliskisini ne kadar kolay kurabilecegim? Simdiden
birsey soylemek zor.

Rekall da gayet ise yarar birsey gibi gorunuyor.
Istedigin veritabani ile kullanabilmen de cok guzel.
1:N iliþkiye izin veriyor gibi bir screenshot var
fakat maalesef buyutulemiyor. Ama benim cok hosuma
gitti. Ilk deneyecegim seylerden biri de bu olacak.

Herkese cok tesekkurler.

--- Osman ÝZBAT <oizbat@gmail.com> wrote:

> Rekall diye bir uygulama var MS Access muadili
> denebilecek.
> Ufak çapta iþler için kullanýlabilir belki
> http://www.rekallrevealed.org/kbExec.py
>
> Qt'de dbaware bileþenler olduðunu duymuþtum.
> Fakat daha büyük iþler için RAD tarzý geliþtirme pek
> uygun olmayabilir.

> iliþkili

> araç

> bildiðim
> ve
> programlamak
> acaba
> bir
> [...]

seckiner.net reactivated. visit, see, benefit, contribute.
seckiner.net yeniden yayýnda. gelin, görün, faydalanýn,
katkýda bulunun.