cozemedigim bir mount problemi

Merhabalar;

Daha once "temel bir linux problemi" baslikli maille
bu konuyu biraz tartismistik. Problemimin kaynagini
bir turlu anlayamamistim. Su an iyi bir noktada
oldugumu dusunuyorum.

Simdi anladýðým kadarýyla umask deðerini eðer 000
olarak tespit edersem bu herkes için dosya ve
klasorleri rwx olarak ayarliyorum demek oluyor. Benim
asil ihtiyacim olan rwxrwxr-x durumu icin ise secmem
gereken umask deðeri galiba 002.

Fakat burada yani umask=002 ayarlý olduðunda þöyle
tatlý bir sorun var. Tatlý diyorum zira bu problemi
kontrolüm dahilinde analiz etme þansým oldu. Saçýmý
baþýmý yolmadan yani...

Eðer disk bölümünü fstab da noauto ve user ayarlarsak
açýlýþta mount edilmiyor. Daha sonra ben kendi
kullanýcýmla deneyler yaparak mount ettim diyelim.
Grubumda olan ikinci bir baþka kullanýcý rahatlýkla bu
bölüme istediði gibi dosya/klasör yazdý sildi. Buraya
kadar güzel. Fakat ben her açýlýþta bu bölümü elle
mount edemeyeceðimden noauto yu kaldýrdýðýmýzda ve
reboot ettiðimizde bu sefer mount eden kiþi root olmuþ
oluyor ve haliyle root ile ayný grupta bir kullanýcý
olmadýðým sürece daha doðru bir ifadeyle root
olmadýðým sürece bu bölümdeki dosyalarý deðiþtirip
silebilmem mümkün deðil. Eðer umask=000 kullanýrsam da
baþta söylediðim gibi kendi kullanýcýma ve gurbuma
tanýmak istediðim ayrýcalýðý tanýyamýyorum.

Ýhtiyacým olan þey fstab yoluyla açýlýþta mount eden
kullanýcýnýn root deðilde benim grubumdaki
kullanýcýlardan biri olmasý.

Bunu nasýl saðlarým?

seckiner.net reactivated. visit, see, benefit, contribute.
seckiner.net yeniden yayýnda. gelin, görün, faydalanýn,
katkýda bulunun.

Discover Yahoo!
Use Yahoo! to plan a weekend, have fun online and more. Check it out!
http://discover.yahoo.com/