Re: debian-tr hakkinda

Merhaba,

On Mon, 2005-05-30 at 23:04 +0300, Murat Demirten wrote:
> Bu konuda çok özet olarak ben de düşüncelerimi genel hatlarıyla ifade
> etmek istiyorum
>
> - Yeni bir dağıtım
> Yeni bir dağıtım oluşturma fikri, heyecan verici gelebilir. Yeni bir
> dağıtım oluşturma süreci, gerçekten
> bir çok arkadaşımıza yeni deneyimler de kazandırır.
>
> Ancak, ihtiyaçlardan yola çıkmayan hiç bir çözüm, kabul
> görmeyecektir.
> Şu an yeni bir yerel Debian dağıtımına
> gerçekte neden ihtiyacımız olduğu konusunda benim bir fikrim yok.

bence debian'dan başka bir dağıtıma ihtiyaç varsa bile altından kalkmak
oldukça zor olur. benim fikir olarak ortaya attığım kavramın arkasında
yatan ihtiyaç şu:

bırakın Debian'ı, linux'ten bi-haber Türk kullanıcılarının bir Debian
yükleme cd'sini bilgisayara takıp başlattığında, bir iki evet ile,
karşısına anladığı kolay kurduğu masaüstü ortamının çıkması Türk
kullanıcı sayısında çok ciddi bir artış sağlayacaktır.

örneğin: openoffice-tr paketlerinin kurulu olduğu, zemberek'in kurulu ve
entegre olduğu, mplayer'in Türkçe fontlarının çalıştığı, alsa ve dmix'in
kurulu ve kullanıcı seviyesinde (muhtemelen skel dizini sayesinde)
ayarlı olduğu bir masaüstü.
tamamen Debian.

bunun için ilk aklıma gelen debian-tr tavsiye programlar listesi,
sanal bir deb paketi (ya da task), seçili programlara bağımlı.

bu bütün ayarları yapamayacağı için, ya da başka paketlerin işine
karışması hoş olmayabileceği için, zaten daha kullanıcı dostu olan
yükleme cd'si önerisini ortaya attım.

En basidinden ön tanımlı dili Türkçe olan d-i net-install tabanlı bir
yükleme cd'si bile işe yarar gibi görünüyor bana.

> Bir
> gün gelir de, burada yapmayı planladığımız
> bir iyileştirmeyi, Debian projesi içinde kalarak yapamaz duruma
> gelirsek
> ve bunların sayısı ciddi bir değere ulaşırsa,
> o zaman yeni bir dağıtım fikri mantıklı olmaya başlayabilir (ben o
> zaman
> dahi olumsuz oy kullanacağım muhtemelen :)

Bence Debian dışına çıkılmaması gerekir. çıkılacaksa da bunun merkezi
debian-tr olmamalı.

İyi çalışmalar,
--
-alphan