Re: debian-tr hakkinda

hersey icin elimden geldigince yardımcı olabilirim... bir yapılacaklar listesi to-do list gibi bisi cıkartırsak herkesde ben bunu yapabilirim felan dese iyi olur.. sitede neler yapabilirim veya nasıl yardımcı olabilirim gibi bir link olabilir...

On 5/30/05, Selcuk Erdem <selcukerdem@penguen.com> wrote:
Can Kavaklıoğlu wrote:
> Merhabalar,

Ben son zamanlarda yeni internet kulturu uzerine cok dusunuyorum,
ozellikle de fazlamesai.net gibi haber/blog sitelerine, bu sitenin
yabanci akrabalarina, her turlu topluluk sitesine vs. dikkat ediyorum;
vardigim sonuclardan birisi en ufak bir kurumsal yapisi olmadan bazi
islerin cok guzel yuruyebildigi. Bu sitelerde bir moderasyon var
mutlaka, ama isler biraz da dogal akisinda, kendiliginden gidiyor;
etkisi de kurumlara gore daha iyi oluyor.(Ornegin insanlar gazeteler
yerine bloglardan haber almayi daha inandirici, daha pratik, daha samimi
bulmaya basladilar.)

> Ama eğer birşeyler yapılmak isteniyorsa, birilerine ne yapacağını
> söyleyecek, genel gidişatı kontrol edecek bir gruba ihtiyaç var,
> haftalık raporlar yayınlayıp, projeler oluşturup ve bunları takip etmek
> için.

Once bunlar gelir -birilerine ne yapacagini soyleyecek birisi, kontrol
grubu, takim, rapor, proje, cekirdek grup- sonra da gorev dagilimi, uzun
listeler, zamanlamalar, izinler, gereksiz yazismalar, muhur, imza,
butce, makbuz, alternatif cekirdek grup, kavga ve gruptan ayrilanlar :)
Yani demem o ki, dunya tarihi bunlarla doluydu, pek de bir halt
yenilemedi bu binlerce yilda; simdi organizasyon hantalligina girmeden,
eski usullere donmeden, hazir elimizde baska turlu bir kultur imkani
varken biraz kendi haline biraksak isleri? Yani zaten hepimiz
burokrasiden bezmis insanlar degil miyiz? Valla ben adsl faturami
odemekten aciz bir insanim, o yuzden bana onay, proje, grup filan
denildiginde biraz tuhaf oluyorum :)

Bir de calisiyorsa tamir etme diye bir laf vardir ya hani; biz senlikte
sirf emaille yazisarak brosur, afis, cd ve hatta Debian yuklu bir
makina temin ettik ki wallpaperina kadar ozeldi. Sitede de bir cok
onemli belge var, zamanla da gelisecektir. Bunlar herhangi bir
organizasyon semasi, projelendirme mantigi olmadan
kimse kimseyi belli bir goreve mecbur etmeden oldu. Bundan sonra da
tshirt yapilir, bulusur sohbet ederiz, seminer verilir, ucandaire
yapilir, icine sarge yuklenir vs... Bunlarin hepsi internet uzerinden
daginik bir yapiyla halledilir -bence... Yani, birakin daginik kalsin,
diyorum.

Yanlis anlasilmasin, bu heyecan cok harika, bunun kesinlikle dogru
yonlendirilmesi lazim, ben sadece eski yontemlere donmeyelim diyorum.
Benim genel fikrim internet aktivitesini arttırmak (seminerleri bile cok
faydali bulmuyorum, gunumuz dunyasina pek uymuyor gibi), bilenlerin
belge hazirlamasi, eksikleri tamamlamasi, ozellikle de yerellestirmeye
katkida bulunulmasi, daha dogru olabilir diye dusunuyorum.

Sevgiler...

S:E