Re: debian-tr hakkinda

[...]
    SE> Ben son zamanlarda yeni internet kulturu uzerine cok
    SE> dusunuyorum, ozellikle de fazlamesai.net gibi haber/blog
    SE> sitelerine, bu sitenin yabanci akrabalarina, her turlu
    SE> topluluk sitesine vs. dikkat ediyorum; vardigim sonuclardan
    SE> birisi en ufak bir kurumsal yapisi olmadan bazi islerin cok
    SE> guzel yuruyebildigi.

Dogru.  Ekonomik faaliyette buyuk serbesti olmadigi icin bizim burada
'basibosluk' 'olur mu oyle herkes istedigini yapsin?' 'tek merkezden
planlanirsa daha iyi olur' filan gibi ruhumuza isleyen kaliplara ters
ornek ancak teller uzerinden karsimiza geliyor.

[...]
> [...]
    SE> kontrol grubu, takim, rapor, proje, cekirdek grup- sonra da
    SE> gorev dagilimi, uzun listeler, zamanlamalar, izinler, gereksiz
    SE> yazismalar, muhur, imza, butce, makbuz, alternatif cekirdek
    SE> grup, kavga ve gruptan ayrilanlar :) Yani demem o ki, dunya
    SE> tarihi bunlarla doluydu, pek de bir halt yenilemedi bu
    SE> binlerce yilda; simdi organizasyon hantalligina girmeden, eski
    SE> usullere donmeden, hazir elimizde baska turlu bir kultur
    SE> imkani varken biraz kendi haline biraksak isleri? Yani zaten
    SE> hepimiz burokrasiden bezmis insanlar degil miyiz?  [...]

Evet.  Tamamen katiliyorum.  Aklina tecrubesine hurmet ettigimiz (ki
bu herkes icin her durumda degisik insan da olabilir) insanlarin
soylediklerini dikkate almamiz her zaman mumkun.  Bunu zaten ister
istemez yapiyoruz, bunun uzerine genel _yazili_ prensip ve asgari
teknik altyapi disinda herhangi bir kisitlama ve/veya hiyerarsi
gerekmiyor bence de.  Bunlarin ikisi de zaten var.

Kaldi ki isler gonullu ve insanlarin zaman zaman birseyler yaptiklari
simdiki halden kurullu baskanli bilmemneli hale gelirse 'dernek' denen
kanunla tanimli seye yaklasmis oluyoruz (ve devlet mecbur edebilir),
onun burokrasisisi cekilir birsey degil.

> [...]
    SE> senlikte sirf emaille yazisarak brosur, afis, cd ve hatta
    SE> Debian yuklu bir makina temin ettik ki wallpaperina kadar
    SE> ozeldi. Sitede de bir cok onemli belge var, zamanla da
    SE> gelisecektir. Bunlar herhangi bir organizasyon semasi,
    SE> projelendirme mantigi olmadan kimse kimseyi belli bir goreve
    SE> mecbur etmeden oldu. Bundan sonra da tshirt yapilir, bulusur
    SE> sohbet ederiz, seminer verilir, ucandaire yapilir, icine sarge
    SE> yuklenir vs... Bunlarin hepsi internet uzerinden daginik bir
    SE> yapiyla halledilir -bence... Yani, birakin daginik kalsin,

Katiliyorum.

    SE> Benim genel fikrim internet aktivitesini
    SE> arttırmak (seminerleri bile cok faydali bulmuyorum, gunumuz
    SE> dunyasina pek uymuyor gibi), bilenlerin belge hazirlamasi,
    SE> eksikleri tamamlamasi, ozellikle de yerellestirmeye katkida
    SE> bulunulmasi, daha dogru olabilir diye dusunuyorum. [...]

Bence de.  Sayisal ortamda yapilan kaybolmuyor, yarin obur gun fiziksel
olarak seminer vs.'ye gitme imkani olmayan ve olmayacak insanlar da bir
cift tel vasitasiyla birikmis bilgiye ulasabiliyorlar.  Sosyal faaliyet
insanlarin hosuna gidebilen, bazen de yuz-yuze oldugu icin verimli olan
birsey ama asil kalici fayda belki 2-3 sene sonra yazari artik baska
islerle ilgilenirken teller uzerinden Kars'taki cocugun ufkunu
genisletmeye yardim edecek sayisal icerikde bence.

elinize/agziniza saglik,

BM