Re: debian-tr hakkinda

Merhaba şu ana kadar yazılanları izninizle bir toparlamak istiyorum. Aralara kendi yorumlarımı katacağım. Sürçülisan edersem veya atladıklarım olursa affola...

Proje / Çalışma Önerileri :
---------------------------

0. Yerelleştirme

1. Debian bazlı Debian-tr dağıtımı
Amaçlar : (bana göre)
- Debian'ın iç yapısını inceleyerek daha fazla bilgi birikimine sahip olmak ve belge oluşturmak
- Yerelleştirme çalışmalarının sonuçlarını gösteren vitrine sahip olmak
- Türk *bilgisayar* kullanıcıları arasında Debian'ın yaygınlaşmasını sağlamak. - Şu ana kadar biriken *nasıl yapılır* belgelerinin vb. canlı örneğini oluşturmak.

2. T-Gömlek projesi
- Birliktelik ve aidiyat duygusunu geliştirmek
- "Gururla debian kullanıyorum"u cümle aleme göstermek :)

3. Belgelendirme projeleri
3.1 Karşılaştırmalar
3.2 Nasıllar
3.3 Debian-tr belgelendirme ekibi

4. Seminer projeleri

5. İl içi etkinlikler / buluşmalar

6. Debian-tr adres defteri

7. debian.org.tr adresinin alınması

8. tüm bu yukarıdaki işler için debain-tr takımının kurulması
Bence burada izleyeceğimiz yöntem orjinal debian yapılanmasına ve etik kurallarına benzemeli. Sonuçta elimizde çok güzel çalışan bir model var. Ama sanırım bu noktada debian organizasyonun iç yapısını benden çok daha iyi bilenleri söylecekleri önemli. (Örneğin Recai Bey)

9. debian-tr ekibi tarafından geliştirilecek yazılımlar vb. Bu ihtiyaçlarımız doğrultusunda ortaya çıkacak yazılmalar olabileceği gibi (örneğin debian-tr dağıtımında yapılandırma ile ilgili betikler vb) öneriler bazında da oluşabilir.

Bence en önemli madde 8. madde. 0. maddede zaten belli bir yapılanma ve işleyiş mevcut. Diğer maddelerin de hızla hayata geçirilebilmesi için organizasyonun şart olduğunu düşünüyorum. En azından okulda bana böyle öğrettiler.

Sevgi ve saygılarımla.

Çağatay Tengiz