Re: debian-tr hakkinda

Hocam sana okulda öğretilen ile bizim aramızda ufak bir fark var. Okulda bunu söylerlerken insanların çalışmak istemediği, gönülsüzce sadece maddi çıkar gereği işlerini yaptıkları varsayıldığından insanların tembellik etmesini engellemek amacıyla böyle organizasyonlar ve şemalar ortaya çıkmıştır. Debian-tr.org da kimsenin herhangi bir çıkarı olmadığı gibi insanlar kendi istekleri ile sadece fayda sağlamayı amaçlayarak çalışmaktalar. Bu yüzden böyle bir organizasyona gerek yok diye düşünüyorum. Hatta bir şeyleri de değiştirmeyecek herşey şu an nasıl işliyorsa o zaman da öyle işleyecek. Sonuçta buradaki insanlar gönüllüler. Maddi çıkar beklemiyorlar ve bu işi zorunluluktan yapmıyorlar.

Debian-tr.org da yatay bir hiyerarşi mevcut. Bir lider yok hedef ve amaçlar var isteyenler bu hedeflere ulaşmaya istediği gibi katkıda bulunuyor. Dikey bir hiyerarşi ye dayanan organizasyon yapısının grupta çatışmalara, gerginliklere sebep olup verimliliği düşüreceğini düşünüyorum. Ve şu an bu listede yakalanan atmosferin bozulacağını düşünüyorum. Dikkat ederseniz son 1 yıldır debian-tr.org da çıkan tartışmalarda bile hep debian'ın daha iyi olması hedeflenerek insanlar tartışıyorlar, karşıt fikirler olsada insanlar bunları dile getiriyorlar ve hiç bir şekilde gerginlik yaşanmadan tartışmalar saygılı bir şekilde gerçekleşiyor. Dikey hiyerarşiye dayanan bir yapı olursa bunun bozulacağı kanısındayım. Yapılması gereken bazı şeyler olunca insanlar fikirlerini listeye gönderirler, tartışılır gönüllü olanlar kendi aralarında bu işi gerçekleştirirler. Sonra listeye bildirirler. Bunun için bir organizasyona gerek olmadığını düşünüyorum.

Çağatay Tengiz yazmış:

Bence en önemli madde 8. madde. 0. maddede zaten belli bir yapılanma ve işleyiş mevcut. Diğer maddelerin de hızla hayata geçirilebilmesi için organizasyonun şart olduğunu düşünüyorum. En azından okulda bana böyle öğrettiler.

Sevgi ve saygılarımla.

Çağatay Tengiz