ubuntu deneyimi

Geçen gün bilgisayarıma denemek için kubuntu kurdum. Hala da kubuntu kurulu.(Daha önce de kurmuştum ama fazla incelememiştim) Yalnız anlatıldığı gibi bulmadım. Acaba bu ubuntunun kolaylığı nerede? Ben de zannettim ki suse deki yast gibi bir yapılandırma aracı filan var.  Ayrıca paket konusunda çok sıkıntılı. Kendimi sıkışıp kalmış hissediyorum. Bi adobe reader yükleyim dedim o da yok. Debian yansılarını da bikaç uyarıyla kabul ediyor ama insanın içine sinmiyor. Bir de sanırım kubuntu ilk çıktığından beri paketlerde güncelleme olmamış. Mesela sarge de firefox 1.0.4 ama ubuntu da halen 1.0.2. openoffice de öyle, ilk çıktığı günkü gibi 1.1.3. Hani dedim bu kadar kullanımı kolay dediklerine göre heralde internet tarayıcılarında flash player ve java desteği kendiliğinden gelir dedim o da yok.
Yok yok bu ubuntuya hiç ısınamadım. Debianım başka.:)