Re: ubuntu deneyimi

Ubuntuda kurulu olan Firefox aslında 1.0.4'ün barındırdığı güvenlik güncellemelerini içeriyor (eğer güncellediyseniz) ama hala 1.0.2 olarak geçiyor, OpenOffice.org içinde aynı şey geçerli mi bimiyorum. Flash eklentilerini manuel olarak kurmak zorunda kaldım, evet biraz can sıkıcı. Çeşitli garip buglarının olduğu yazılıyor ancak ben henüz normal kullanım sırasında rastladığım söyleyemem. Paket çeşitliliği konusunda kesinlikle çok ama çok kısıtlı, ama bu sorun için - dediğiniz gibi - Debian yansıları var.

Debian'dan daha kolay olan şu yönü benim ilgimi çekmişti, USB flash diskimi takar takmaz tanıdı ve masaüstüme bir ikon koyuverdi. Debian'da bunu yapmak için ben ve başka arkadaşlar saatlerce uğraşmış ve en sonunda discover2 ve adını hatırlayamayacağım bir paket daha kurarak sorun çözülmüştü (günler sonra). Sonuçta Debian her zaman bir Ubuntu'nun yaptığını yapabilir ancak Ubuntu'nun bazı işleri kolaylaştırdığı inkar edilemez, bunların bir örneğide eski bir PCmin ekran ve ağ kartını kurulumda kendiliğinden tanımasıydı, halbuki Debian o konuda da uğraştırmıştı.

Bu da bir renk ve zevk meselesi bence, grafik kartımın sürücüleri ile sorunlar yaşadığım için Debian'da, Ubuntu'yu tercih ettim ama Ubuntu'nun biraz daha dikkatli davranması lazım, fazla burnu havada dolaşıyor sanki... henüz o konuma gelmiş değil.