Re: ubuntu deneyimi

Merhaba,

On Sat, 2005-05-28 at 21:33 +0300, mehmet turkoglu wrote:
> Yalnız anlatıldığı gibi bulmadım. Acaba bu ubuntunun kolaylığı nerede?
> Ben de zannettim ki suse deki yast gibi bir yapılandırma aracı filan
> var. Ayrıca paket konusunda çok sıkıntılı.

Ubuntu ilk günden beri GNOME yönelimli bir dağıtım. KDE ikinci, hatta
üçüncü planda. GNOME System Tools ve Synaptic gibi bazı araçlar size
YaST'dan daha az karmaşık bazı işlevler sunuyor, ancak henüz YaST kadar
kapsamlı değiller.

Ubuntu'nun tek kolaylığı kurulum ve ağrısız yapılandırma süreci ile
düzgün öntanımlı masaüstü yapılandırması. Eğer bu işleri kendiniz de
yapabiliyorsanız Debian ve Ubuntu arasındaki tek fark Hoary
Hedgehog'daki yazılımların (update edildikten sonra) Debian/testing'e
kıyasla biraz daha güncel olması.

Eğer benim gibi unstable+experimental (ayrıca biraz fazladan
parmaklanmış) bir sistem kullanıyorsanız Ubuntu kullanmaya çalışmak pek
anlamlı değil.

İyi eğlenceler,
--
.O.