Re: Fwd: Re: Debiana gectim. Turkce problemleri

Sunday 06 June 2004 00:34 tarihinde, Recai Oktas şunları yazmıştı:

> Debian-Redhat farkiyla ilgili bir bilgi olmasi icin belirteyim:
> Debian'da X Window'a hasredilmis ozel bir runlevel yoktur.
> /etc/inittab'dan alinti:

Anlasilan iyice alisana kadar bir muddet boyle hatalarim devam edecek.
Bilgiler ve sabir icin tesekkurler.

Bu arada, knoppix->debian farklari ile ugrasmaktan bikip sifirdan tekrar
debian kurdum, Sarge -- testing.

Bu sefer bir kac ilginc problem yasadim. Bir tanesi 2.4.26 kernel ile X'i
baslattigim zaman mouse'un takilip kalmasi idi (yalniz dikeyde hareket
ediyor). 2.6.6 kernel'da bunu yasamamakla beraber atkbd hatalari ve sistemin
gereksiz zamanlarda cokmesini yasadim.

Biraz google'dan sonra ftp.fifi.org'dan xfree-4.4.0'u edindim. Su anda kernel
2.6.6 ve xfree 4.4.0 ile bir problem yasamiyor gibiyim.

Verdiginiz bilgiler dogrultusunda Turkce ayarlarini tekrar yapacagim. Bu sefer
sifir kilometre bir sistem oldugundan daha manali olacaktir.

> Yereli acik yazmak yerine 'tr_TR' alias'i kullanarak belirtmissiniz ve
> betik bu esdegerliligi anlayamamis.  Yeni surumde bunu duzeltirim.
> Fakat sizce de burada soyle bir sorun yok mu?  '/etc/locale.alias'
> dosyasina bakarsaniz 'tr_TR'nin 'tr_TR.ISO-8859-9'e karsilik geldigi
> belirtiliyor.  Bunun dolayli anlami: "Turkce'nin ontanimli yereli ISO
> kipidir".  Bu ISO kipinden ve ISO/Unicode ikililiginden bikkinlik geldi

Aynen.

> :-)  Ote yandan UTF-8'e hala guvenemiyorum, Unicode desteginin biraz
>
> daha olgunlasmasi gerektigini dusunuyorum.  Bu gerceklestiginde
> language-env Turkce destegi de dahil butun ontanimlilari tr_TR.UTF-8'e
> gore ayarlarsak daha dogru olacak.  ISO kipinin Turkce icin tarihe
> kavusmasini isterim.

En azindan Redhat ile ugrastigim zamanlarda ISO kipiyle ugrasmanin sonuc
vermeyecegine karar vermistim. Cunku bu sefer her uygulamanin ISO-1'den
baskasini destekleme ozelligi karsiniza cikiyordu. Dolayisiyla her ne kadar
UTF-8 henuz ham olsa da, Turkce'nin durumunu daha iyilestirmek icin UTF-8
uzerinde yogunlasmak gerektigini dusunuyorum. ISO-9 bence artik gec kalinmis
bir savas.

Esen kalin,
Deniz