Fwd: Re: Debiana gectim. Turkce problemleri

----------  Aktarılan İleti  ----------

Subject: Re: Debiana gectim. Turkce problemleri
Date: Saturday 05 June 2004 18:51
From: Deniz Akkus Kanca <deniz@arayan.com>
To: debian-user-turkish@lists.debian.org

Friday 04 June 2004 21:20 tarihinde, Recai Oktas şunları yazmıştı:

Selam,

Neler yaptığım detayları ile aşağıda:
> Eski surum language-env'i (-0.56) kullanmissiniz.  Maalesef yeni perl
> surumuyle birlikte boyle bir hata cikmisti ortaya [1].  Yeni surumde
> (-0.57) bu hata giderildi.  Unstable arsivinden paketin son surumunu
> kurmayi dener misiniz?
>
> 	http://packages.debian.org/unstable/misc/language-env

root@horasan:~# apt-get -t unstable install language-env
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following packages will be upgraded:
  language-env
1 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 243 not upgraded.
Need to get 179kB of archives.
After unpacking 197kB disk space will be freed.
Get:1 ftp://ftp.tr.debian.org unstable/main language-env 0.57 [179kB]
Fetched 179kB in 33s (5337B/s)
Preconfiguring packages ...
(Reading database ... 103116 files and directories currently installed.)
Preparing to replace language-env 0.56
(using .../language-env_0.57_all.deb) ...
Unpacking replacement language-env ...
Setting up language-env (0.57) ...

Ondan sonra normal kullanıcı olarak set-language-env'i çalıştırdım. Çıktısı
aşağıda.

Görüldüğü gibi UTF-8 seçimini yaptım.

Tekrar log-in ettiğimde (init level 3, startx ile X başlatma):
Console'da ş,ı,ğ harflerini basamadım.

KDE içerisinde ş,ı,ğ harflerini tuşlayabilmeme rağmen, yukarıdaki çıktıyı
more/less/cat ile doğru görüntüleyemedim.

Tekrar set-language-env çalıştırdığım zaman, harfleri doğru görüp görmediğime
dair parçada harflerin hiç biri doğru görüntülenmedi.

Tekrar set-language-env çalıştırıp ISO-8859-9 seçtim.  Tekrar login edip
startx ile X'i başlattığımda yukarıdaki problemler yok oldu.

Fakat bu sefer locale-gen kullanarak  tr_TR.ISO-8859-9 ISO-8859-9 yerelini
oluşturun demesi dikkatimi çekti. Çünkü locale-gen ile bunu oluşturmuştum
fakat sentaks biraz farklı idi:
root@horasan:~# grep tr_TR /etc/locale.gen
tr_TR ISO-8859-9
tr_TR.UTF-8 UTF-8

Dolayısıyla locales'i güncelledim:
apt-get -t unstable install locales
locales 2.3.2.ds1-13 oldu.
rm -rf /etc/locale.gen
dpkg-reconfigure locales
locale-gen

root@horasan:~# grep tr_TR /etc/locale.gen
tr_TR ISO-8859-9
tr_TR.UTF-8 UTF-8

Bundan sonra root olarak set-language-env yaptım. Gene console problemlerim
devam ediyor.  X'de bir problem yok.

> Sorunun kaynagi Knoppix.  Ben o belgeyi normal bir Debian kurulumunu goz
> onune alarak hazirladim.  (Fakat oyle anlasiliyor ki Knoppix icin ek
> aciklama koymam uygun olacak.)  Knoppix, Debian tabanli olmakla beraber

Meseleyi karıştıran, benim Knoppix'den Debian'a geçmek için uyguladığım
işlemler de olabilir.

> Klavye yapilandirmasina su satiri eklemis miydiniz?
>
> 	Option          "XkbOptions"    "caps:shift"

Doğru bunu unutmuşum...

<dpkg hakkında son derece faydalı bilgi silindi>

Bir genel başlangıç sorusu daha:

Kurulu bir sistemdeki paket miksini pek fazla uğraşmadan yeni kurulacak bir
sistemde uygulamanın yolu yordamı nedir? Direkt kopyalamaktan bahsetmiyorum,
Redhat'teki kickstart benzeri bir yapı. Özellikle de benim sistemin olduğu
gibi bir kaç şey stable, bir kaç şey testing, bir kısmı unstable vs. olur
ise...

Esen kalın,
Deniz

deniz@horasan:~$ set-language-env
Setting up users' native language environment
by modifying their dot-files.
Type "set-language-env -h" for help.

1 : be  (Bielaruskaja,Belarusian)
2 : bg  (Bulgarian)
3 : ca  (Catala,Catalan)
4 : da  (Dansk,Danish)
5 : de  (Deutsch,German)
6 : es  (Espanol,Spanish)
7 : fr  (Francais,French)
8 : ja  (Nihongo,Japanese)
9 : ko  (Hangul,Korean)
10 : lt  (Lietuviu,Lithuanian)
11 : mk  (Makedonski,Macedonian)
12 : pl  (Polski,Polish)
13 : ru  (Russkii,Russian)
14 : sr  (Srpski,Serbian)
15 : th  (Thai)
16 : tr  (Turkce,Turkish)
17 : uk  (Ukrajins'ka,Ukrainian)
Input number > 16

ı İ ğ Ğ ü Ü ş Ş ö Ö ç Ç
Yukaridaki Turkce karakterleri gorebiliyor musunuz? [e/H] e
Paket listesi hazırlanıyor...

Lütfen ayarlarda göz önüne alınacak öntanımlı karakter kodlamasını seçin.
1: ISO-8859-9   2: UTF-8
 (1..2, [Enter]=1) 2

Lütfen X Window uçbirimlerinde kullanılacak bir UTF-8 yazıtipi seçin.
1: terminus   2: misc-fixed
 (1..2, [Enter]=1) 1

Türkçe klavye ve sanal uçbirimlerde (VT) Türkçe yazıtipleri
gibi bazı temel ayarların sistem genelinde root tarafından
yapıldığı varsayılmaktadır.  Root haklarına sahip değilseniz
veya sözü edilen ayarların nasıl yapılacağına dair bir fikriniz
yoksa, bu ayarların kullanıcı hesabınız dahilinde yapılması da
mümkün olabilir.  Sisteminiz bu açıdan zaten sorunsuz ise
genişletilmiş ayarlara gerek yoktur.

Genişletilmiş ayarları uygulamak ister misiniz? [e/H] H

------- /home/deniz/.Xresources --------
Xt kitaplığını kullanan programlara (ör. xterm) ilişkin ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.Xresources" dosyası oluşturuluyor...

------- /home/deniz/.bash_profile --------
Bash kabuğuna girişte etkin olacak ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.bash_profile" dosyası oluşturuluyor...

------- /home/deniz/.bashrc --------
Bash kabuk oturumunda etkin olacak ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...

------- /home/deniz/.inputrc --------
Readline kitaplığını kullanan programlara ilişkin ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.inputrc" dosyası oluşturuluyor...

------- /home/deniz/.muttrc --------
Mutt posta istemcisinde kullanılacak ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.muttrc" dosyası oluşturuluyor...

------- /home/deniz/.pinerc --------
Pine posta istemcisinde kullanılacak ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.pinerc" dosyası oluşturuluyor...

------- /home/deniz/.profile --------
POSIX uyumlu bir kabuğa girerken etkin olacak ayarlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.profile" dosyası oluşturuluyor...

------- /home/deniz/.xsession --------
X oturumu açılırken etkin olacak ayar ve programlar

Ayarlansın mı?  [E/h] E
Ayarlama yapılıyor...
Yeni bir "/home/deniz/.xsession" dosyası oluşturuluyor...
--------------------
   Yapılandırma tamamlandı.  Ayarları etkinleştirmek için
oturumdan çıkın ve tekrar girin.
   Yapılandırma dosyalarını okuyun ve değişiklikleri kontrol edin.
Beğenmediğiniz bir ayar varsa, doğrudan o kısmı değiştirebilir veya
'language-env end' satırından sonra kendi ayar satırınızı ekleyebilirsiniz.
   Ayrıntılar için /usr/share/doc/language-env/README.tr dosyasını okuyun.

Aşağıdaki paketleri kurmanız önerilir.
manpages-tr, koffice-i18n-tr

Aşağıdaki yerelleri kurmalısınız.
(/etc/locale.gen dosyasını düzenleyin ve locale-gen'i çalıştırın)
tr_TR.ISO-8859-9 ("tr_TR.ISO-8859-9 ISO-8859-9" in /etc/locale.gen)

İşlemi sonlandırmak için [Enter] tuşuna basın.

deniz@horasan:~$