Re: Off topic: debian-user-turkish istatistikleri

* Ozgur Murat Homurlu <ozgurmurat@gmx.net> [2003-05-17 09:44:28+0300]
> Şu sıralar öncelikli olarak vizelerimle meşgulüm ve okul kapanana kadar
> bu böyle devam edecek gibi görünüyor. GNU/Linux konusunda yerel
> çalışmalar yapıyorum. İzmir'de üniversite öğrencilerine ve
> elektrik-elektronik mühendislerine yönelik özgür yazılım, GNU ve yazılım
> lisanslarını tanıtıcı bir seminer verdim. Bir kaç hafta içinde Linux
> konusunda da bir seminer daha düşünüyoruz. Bu kez takım çalışması (belki
> İzmir'den LKD üyelerinin de katılacağı) ile bir tanıtım semineri
> hazırlayacağız.

Valla buradaki ogrencilere ornek olmaniz icin ben simdi sizi Samsun'a
cagirmaz miyim? :) Ustelik buradaki EMO uyelerinden de talep geliyor
surekli, vakit yetistirip de bir sunu hazirlayamadik. Aslinda sadece
elektrik-elektronik muh.leri icin GNU/Linux'un ne imkanlar sundugu
konusunda birseyler hazirlamak guzel olurdu. Hazirda sunu malzemelerin
varsa incelemek isterdim dogrusu. `ngspice'i patchleyerek bir Debian
paketi hazirlamistim [1], bir bak istersen. Diger bir husus da
klasiklesmis bir VLSI layout tool'u olan `magic'. Bu programin bakimini
su an `xcircuit'in gelistiricisi Tim Edwards yapiyor. Yeni versiyonlari
bir miktar broken durumda. Debian paketi yok, lisans sartlarini fazla
incelemedim ama paketlenebilir gibime geliyor, ilgilenirsen yardimci
olurum.

> Herkes için GNU/Linux başlıklı postama ek olması düşüncesi ile bir
> LinEx incelemesi de göndermeyi düşünüyorum ilk fırsatta. Debian
> kullanıcılarının bu fikri zihinlerinin bir köşesinde korumalarını
> istiyorum.

Linex hakkinda fazla bilgim yok. Incelemeni bekliyoruz :)

> Çeviri konusuna dönecek olursak, _listeyi kısaltarak_ yeni bir çalışmaya
> başlamak fena olmazdı. Ayrıca hala genel bir TODO listemiz yok; ilk
> tamamlamamız gereken şeyin bu olduğu konusunda hemfikirdik sanırım.
> Sonuç olarak ben buradayım ancak çalışmalarımı daha çok
> yerel olarak sürdürüyorum.

O konuda bir yanlis anlasilma oldu galiba. TODO listesini sen cikar,
uzerinde tartisiriz demistim aslinda. Sen TODO listesi yerine direk
eyleme gecince `ne guzel' dedim ben de :) Murat'in listesini
inceleyelim, TODO listesine geceriz, fakat su asamada benim birinci
onceligim user-tr, sabah aksam onun uzerinde calisacagim. (Kivilcim'dan
her an dayak yiyebilirim bu konuda :) 1-2 aya kadar umarim birseyler
cikar, devamini hep beraber getiririz.

[1] http://www.btae.mam.gov.tr/~genc/ngspice

(Sayfayi bir arkadas host ediyor)