debian.org sayfalari cevirisi

On Fri, 16 May 2003 15:56:31 +0300
Murat Demirten <murat@debian.org> wrote:

> Anlaşılan herkesin yoğun olduğu bir dönemdeyiz. Böyle zamanlarda
> yapılabilecek en iyi şey
> çeviri olabilir. Sıkıldığımız zamanlarda günde 10-15 dakika
> ilgilenebilirsek epeyce
> yol katedebiliriz.

Katılıyorum. Günde 10-15 dakika çeviri ile uğraşmak gerginliği azaltır.
Ayrıca başkalarına (topluma) faydalı olma hissi verir ve bu duygunun
ömrü uzattığı bilimsel bir geçek.

> Mutlaka çevirilmesi gerektiğini düşündüğüm web sayfalarını aşağıda
> çıkardım (Bazıları çevrilmiş
> ancak güncel değil). Bunları fazlamesai.org/ceviri'ye nasıl
> ekleyebiliriz?

Önerdiğiniz sayfalaradan bazılarının neden çevrilmesi gerektiğini
tartışmalıyız bence. Mesela Debian la ilgili geliştirme (developing)
yapmanın yazılı veya de facto kurallarınından biri ingilizce bilmek
olmalı. Bu açıdan bakarsak devel sayfalarının önceliklerinin az olduğu
sonucunu çıkarıyorum. Özellikle devel/website/translating belki de en
son çevrilmesi gereken döküman. Çeviri yapmak isteyenlere yönelik bu
sayfanın şu an var olan İngilizce, Almanca, Fransızca, ve diğer
çevirileri bu kişiler için yeterli olmalı..
Sayfa eklemeyi ben yapabilirim ancak sayfayı ekleyen
kişi aynı zamanda o sayfanın yöneticisi ve takipçisi oluyor. Bu yüzden
bu alanda da takım paylaşmasına gideceğiz sanırım.. Sistemin kullanımı
konsunda bilgi vermeyi  şimdilik fazlamesai.org üyelerine bırakıyorum...

> [...]
> http://www.debian.org/contact
> http://www.debian.org/CD/netinst/
> http://www.debian.org/distrib/floppyinst
> http://www.debian.org/doc/
> http://www.debian.org/releases
> http://www.debian.org/support
> http://www.debian.org/international

> Ayrıca çeviri yapacak yeni pek çok arkadaşımız çıktığına göre
> http://www.debian.org/international/Turkish
> sayfasını da güncellemeliyiz. Bu sayfada mutlaka Türkçe çeviriye
> katkıda bulunmak isteyen arkadaşlara
> yol gösterilmeli. Hep birlikte sayfanın içeriğini belirleyebiliriz.

Tamam belirleyelim, sanırım çeviri takımı olarak katkısı olan herkesin
ismini ekleyerek insanlara projenin parçası olma hissini verebiliriz.
Ayrıca sözlüklere ve kaynaklara bağlar verilebilir.