Re: Emacs-frXga

Daniel Sundberg <dss@home.se> writes:

> Problemet är att jag vill byta till en specifik buffer och att det
> är svårt att göra eftersom emacs som jag förstått det bara har en
> lista med filnamnen.

Svårt att hoppa till bufferten om inte filen är laddad.

En annan sak för navigering är nått jag har för mig kallades
windowmanager elle wm, för emacs.  Den kan hålla reda på ett antal
konfigurationer.  Dvs hur du har delat upp fönstrena i delar, antal
frames, placering, innehåll.  Och du kan hoppa mellan olika
konfigureringar med snabbtangenter.  Exempelvis mellan programmering
och e-post.  Och då få tillbaka hur du vill ha fönstrena när du kommer
tillbaka.

--
/ Jonas  -  http://jonas.liljegren.org/myself/en/index.html