Re: Emacs-fråga

On Tue, 08 Apr 2003 23:37:51 +0200
Johbe@linux.se (Johan Bergström) wrote:

> Emacs klarar *allt* själv använder jag C-x C-b sen C-x o för att byta buffer
> och markera den jag vill hoppa till eller helt enkelt C-x b <enter> för att
> hoppa tillbaka till föregående buffer. Ifall du verkligen vill binda M-1, M-2
> osv till byta buffers så kan man fixa det med lite enkel lisp, se närmare här
> http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki.pl?CategoryKeys

Tack för svaret.

Problemet är att jag vill byta till en specifik buffer och att det är svårt att göra eftersom emacs som jag förstått det bara har en lista med filnamnen. Om jag alltid hade samma filer öppna så skulle det vara enkelt men så är det ju inte i verkligenheten. Med andra ord så krävs det antaligen en hel del lisp-kod för att åstadkomma det jag vill.
Eftersom jag inte kan lisp och inte har tid att lära mig det just nu så ville jag veta om någon kände till ett färdigt script för att fixa detta.

/Daniel