Re: Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

> Vi använder discover i d-i, som hittar både CD-läsare och CD-brännare
> och jag tror inte det ska vara något problem med att *installera* från
> en CD-brännare i d-i, däremot vet jag inte hur långt vi har kommit med
> hur /target/etc/fstab konstrueras givet den informationen.

Mja, men det är väl egentligen inte det vi diskuterar?

Eller menar du att discover

1) känner av att en ATAPI-enhet är en brännare och därtill
2) sätter upp systemet så att 'cdrecord -scanbus' funkar rakt av (för att
utrycka sig lite förenklat)?

> Frågan är också hur mycket som ska göras av d-i och hur mycket som ska
> göras av base-config efter att datorn har bootstrappats...

Egentligen kan väl det mesta göra efter bootstrap. Installation av
scsi-emulatorlagret och fixen i /etc/fstab samt under /dev?

/Fredrik