Re: Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

tis 2003-02-18 klockan 12.59 skrev Peter Mathiasson:

> Har du kollat på debian-installer? Har de löst det ännu? Annars kanske
> du kan hjälpa dem?

Vi använder discover i d-i, som hittar både CD-läsare och CD-brännare
och jag tror inte det ska vara något problem med att *installera* från
en CD-brännare i d-i, däremot vet jag inte hur långt vi har kommit med
hur /target/etc/fstab konstrueras givet den informationen.

Frågan är också hur mycket som ska göras av d-i och hur mycket som ska
göras av base-config efter att datorn har bootstrappats...

/Martin