Re: Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=kernel-image&searchon=names&subword=1&version=stable&release=all

> Det är inte tekniskt svårt att få igång en CD-brännare i Debian. Men det finns ingen anledning till att man ska behöva göra det över huvud taget! Installationsprogrammet borde ordna det här utan att man ska behöva fundera på det.

Har du kollat på debian-installer? Har de löst det ännu? Annars kanske
du kan hjälpa dem?

> Allt ser ju så lätt ut när man kan det. Lite modconf och lite modprobe. Visst, de flesta av oss klarar det där. Men visst tusan vore det trevligare om 'cdrecord -scanbus' funkade på en helt färsk debianinstallation, utan pill? Jag kan fråga så här; vad skulle nackdelen vara?

Jag har något minne av att ide-scsi modulen inte används som standard
pga att en del hårdvara inte fungerar tillsammans med den. Har dock
ingen referens.

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228