Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

On Tue, Feb 18, 2003 at 10:28:09AM +0100, Fredrik Persson wrote:
> Är det någon mer än jag som tycker att det är pinsamt att det är så svårt att få
> igång en CD-brännare under Linux?

Jag tycker det är enkelt.

> Alltså, för att få igång en IDE-brännare måste jag kompilera en ny kärna, med
> allt vad det innebär och med den tid det tar, plus att jag måste ta reda på hur
> jag laddar godtyckliga moduler vid uppstart.

Inte om du använder Debian kärnan.

# modprobe ide-scsi
# echo ide-scsi >> /etc/modules

Om du tycker det verkar för krångligt använd modconf.
ide-scsi ligger under kernel/drivers/scsi (i alla fall om du använder
2.4 kärnan).

> Tyvärr suger den här situationen, i alla fall vad gäller Debian, just nu. Usch.

Nej.

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228