Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

[...]

> Jag håller med Fredrik, juckel är bara förnamnet.
> Vad är det för fel på debconf?
> Ska man hålla på med symlänkande och annan skit så finns det väl bättre
> distributioner?
>
> Sån här dynga kan man hålla på med för att man tycker det är roligt.
> Ska man köra produktion ska saker paketeras annars ryker snart både
> helger och semestrar.

Hur många produktionsburkar kör du med ide-brännare?

Jag håller dock med om att det fungerar enklare (vilket inte
nödvändigtvis betyder bättre) i andra distar, men ju enklare man gör
saker ju mindre kontroll brukar har man ha.  Något som inte riktigt
tilltalar mig, i synnerhet inte för "viktiga" maskiner (med tjänster som
andra använder).

Det har varit folk (på andra listor) som antytt problem på grund av
scsi-emuleringen, så det är inte uppenbart att alla vill köra på det
viset.
  Dessutom ryktas det att det finns projekt som skall kunna använda
ide-brännare utan ide-scsi -modulen, vem skall bestämma vilket sätt man
skall göra?

En (nästan rellaterad) ganska intressant fråga; Hur mycket kompetens
kan/skall man kräva/förvänta sig av en genomsnittlig
{LFS,debian,mandrake}användare?  En unixanvändare?  En "annan"
användare?

Vänliga hälsningar,
	Emil