Exim + Fetchmail + Dovecot (Var: Konfiguration av Exim)

At 15:07 2003-10-25 +0200, Carl Ekman wrote:
> Maildir i ~/Maildir funkar alltid. Typ.

Maildir är dessutom jättemycketmassor bättre än mbox.

Så nääe.. Det är bara Maildir som är riktigt bra.

Hejsan!

Har funderat på vilken IMAPd jag skulle installera och med
argument som dom här ovanför så har jag bestämt mig för
dovecot.

Så nu har jag alltså följande:
- Debian (unstable)
- exim 3.36-9
- fetchmail 6.2.4-3 (som startas med cron vid boot)
- dovecot-common 0.99.10-9

Har Googlat runt på nätet men inte hittat något bra om hur
man konfar detta. Det enda jag hittat är en bortkommenterad
rad i /etc/exim/exim.conf 'maildir_format' under labeln
'address_directory'. I övrigt har jag inte hittat någon
konfigurationsfil till dovecot överhuvudtaget och heller
inget i .fetchmailrc (som jag iofs inte tror behöver ändras
eftersom den väl bara hämtar mail och skickar vidare till
exim).

Hur gör jag för att få allt detta att funka i full harmoni?

Kan jag sedan använda mutt rakt av eller måste jag ändra nåt
där också?

/Peter