Re: sortering av e-mail (procmail ?)

On 2003-05-05 12:54:55 +0200, Torbjörn Svensson wrote:

> Japp, det verkar funka med Sieve, kollade på cyrus info sida om
> Sieve med, dock hittade jag inget om var man ska lägga scripten.
> Använder du det möjligtvis ?

Om jag kommer ihåg rätt så finns det ett kommando som laddar upp ditt
sieveskript till cyrus-servern. Kolla med "dpkg -L <lämpligt
cyrus-paket>" vilka program cyrus levereras med, och läs man-sidorna.

Hela tanken med sieveskripten är att de ska köras på servern, även om
denna server betjänar flera hundra personer. Därför är språket byggt
så att inte ens klåfingriga och/eller illvilliga användare ska kunna
sänka servern, t.ex. genom att anropa externa program som äter upp all
CPU-tid och allt minne.

(Nepp, jag har aldrig kört Cyrus.)

--
Karl Hasselström, kha@treskal.com