sortering av e-mail (procmail ?)

Hej, för ett tag sen så ställde jag en fråga om hur man kunde använda ex. fetchmail för att dra ner mail från ett pop3 konto och lägga på en imapd. Detta har jag fått att fungera någotsånär nu.
När jag plockar ner mail just nu så går det följande väg:

fetchmail    -->    MTA (Exim)    -->   imapd (Cyrus-imapd)

Min följdfråga är nu _var_ man ska / kan stoppa in ex. procmail för sortering av mail. Eftersom cyrus bygger på 1 mail / fil så blir det inte lika enkelt som om den hade haft samma uppbyggnade som ex /var/mail/user.

Kort sagt, det jag vill uppnå är sortering av mailen, tex. mail från / till debian-user-swedish@lists.debian.org skall hamna i mappen debian-user-swedish i cyrus.

Med Vänliga Hälsningar
Tobbe