Re: shellscript

On Wed, Jul 24, 2002 at 09:51:52AM +0200, Christian von Schultz wrote:
> Om du tycker att GNU lätt kan bytas ut, så vill jag nog att du visar
> mig hur lätt det är. För jag tror inte alls det är särskilt
> enkelt. Vill man byta ut GNU är det nog enklast att byta ut hela
> operativsystemet, inklusive Linux.

Tja.. Debian bootfloppies använder (eller iaf använde) busybox, vilket
inte är ett GNU projekt.
Förvisso kompilerat med GCC, men det finns alternativ.

ASMUtils är inte riktigt lite komplett, är enbart IA32, men är ännu ett
alternativ. Det kompileras med NASM. Förvisso skulle de flesta länka med
GNU ld, men det finns alternativ även där.

Hur som helt, det är rätt enkelt. Däremot tycker jag personligen att GNU
verktygen har en del trevliga utökningar, och skulle inte vilja byta ut
dem.

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228