Re: Re: GPL-fråga

> För att vara lite verklighetsnära, hur många gånger har du skickat ett
> brev (snail-mail) och frågat om någon kan skicka källkoden via diskett
> eller cdrom? Inte gratis, utan dessutom skall du betala distributions-
> kostnaden.

Aldrig.

Men däremot har jag här en binär här som jag har ett skriftligt erbjudande
om källkod till. (I en medföljande readme-fil.) Jag har skrivit ett email
och bett om densamma, gärna via snailmail på CD eller vad det nu kan
bli. Men motparten i fråga är ytterst omedgörlig. Jag har engagerat FSF
men de vill gärna använda mitt företags namn i sin konversation med
företaget som är omedgörligt, och det är lite för mycket för mig. Utsätter
gärna mig själv för kraftigt ogillande, men inte mina arbetskamrater
som inte alls är samma sorts geeks som jag.

Förresten... är det någon som är intresserad av att fajtas med det elaka
företaget? Mot heligt löfte om att ni inte avslöjar min identitet (vilket inte heller
ska behövas) kan jag skicka ifrågavarande binärer, licenstexter och annat
via mail och så kan ni själva försöka få ut källkoden.  Om någon lyckas
tycker jag att vi lägger ut den på sourceforge el.likn. och meddelar världen.

/Fredrik Persson