Routerproblem

From: anders.wallenquist@kreawit.se

Mikale: om telnet funkar me inte mozilla...

Helt rätt Mikael. Tänk att jag lät lura mig, men så kan det gå när man tror man testar allt. Mozilla gör det den skall när den är omstartad. Den brys sig inte om ändringar i resolv.cong on the fly. (men det gör evolution)

Korrekt fråga är istället: varlfr routar ssh/www/imap när domin och pong inte gör det? En gång til när domain och ping inte gör det.?

Ändringen som jag gör manuellt i resolv.conf är att RH skall använda en lokal namnserver som liggerpå det lokala nätet (en debian som klarar att routa på egen hand;-)

/Anders W