Re: Ett mysterium!

Jag vet iof knappt något alls om sånt här, men det låter som att du bara kan ta emot dhcp-lån i windows, vilket nätverkskortet behåller när du startar om datorn.

/Mattias

On Thu, 13 Jun 2002 17:13:36 +0200 Per Thåström <thastrom@bredband.net> wrote:

> Mera nätverksproblem. Jag skulle till att börja med vilja ha lite hjälp med
> felsökning. Det första jag önskar är att kunna få igång nätverket direkt.
> Jag har en dell inspiron 8000 med ett "3c59x-kort". Nätverket är en router
> som är kopplad till en hub. Det är i hubben jag kopplar in lappisen. Jag har
> två operativsystem (för tillfället) om jag kallbootar datorn och startar
> linux direkt så kan jag inte få igång nätverket, inte ens sätta ip manuellt.
> Men om jag först startar win2000 så får jag ett ip utan probelm och när jag
> [...]

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign
    gävle, sweden    |  X     No HTML in e-mail
 http://spikboll.net | / \