Re: Mutt och IMAP

On Wed, Sep 05, 2001 at 01:20:26PM +0200, Mikael Hedin wrote:
> Hej!  Försökte fixa så att mutt kollar en imap låda och den vanliga.
> Har lagt in "set imap_user=blabla" och
> "mailboxes imap://pop.home.se/INBOX" i .muttrc, men när jag kör
> funktionen impa-fetch-mail händer ingenting.  Borde inte mutt fråga
> efter lösenord?  Att hämta brev med fetchmail fungerar, så det är nog
> inget krångel med servern.

Mutt har syntax i stil med:

mailboxes {blabla@pop.home.se}INBOX
eller
mailboxes {blabla@pop.home.se/ssl}INBOX

Då fungerar imap:en bättre.

(För imap bör man se till att ha minst mutt 1.3.20 annars är det en
riktig plåga (i alla fall < 1.3.18) är riktigt jobbiga)

/Balp
--
      o_   Anders Arnholm,               HiQ - Consultant
 o/  /\    anders@arnholm.nu             Phone  : +46-703-160969