Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

On Wed, 2006-03-08 at 14:13 +0100, Sergiusz Pawlowicz wrote:

> [...]

Kolego agresywny, niech Kolega nie manipuluje nieładnie.

W pewnych zastosowaniach software'owy RAID na SATA jest wystarczający.
(I wtedy go używam). W innych potrzebny jest sprzętowy i SCSI. Czasem
potrzebne są uczciwe porządne macierze takie jak choćby to nieszczęsne
EMC.

> No i znowu zaczynasz, to ja może pozwolę sobie sparafrazować ostatnie
> zdanie: Krzysieńku, czy na świecie bywają tylko dwa rodzaje sprzętu,
> twoje drogie maciorki sprzętowe, i tanie zawszone niedziałające
> kontrolery SATA?

> Inaczej: czy ja każę komuś kupować zepsutego P133 z niedziałającym dyskiem SATA?
> Bo taką rzecz mi wmawiasz.

Sugerujesz, że w większości wypadków nie warto używać sprzętowych
kontrolerów RAID.

> Nie, Krzysieńku, nie. Proponuję użyć dobrych kontrolerów SATA, np. na
> szynie 64bit PCI-X. Są znacznie tańsze niż twoje maciorki, a moje doświadczenie
> pokazuje, że działają równie dobrze, jak nie lepiej.

I czym zastąpiłbyś takiego np. NetApp-owego filera, niechby i
lowendowego FAS270? Pecetem z dyskami SATA? I miałoby to porównywalną
funkcjonalność? Kto miałby to serwisować? Na jakich warunkach?

Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

     ,, (...) and I find kruft in the code and remove it. Major kruft
     remains still.''
                                            -- Hans Reiser o reiserfs4