Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

On Wed, Mar 08, 2006 at 01:56:53PM +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

> Ale niektórzy potrzebują ciągłej pracy przy padającym dysku. Czasem
> również dużej wydajności. Tego na komputerku z tanim kontrolerem sata
> nie uzyskasz.

No i znowu zaczynasz, to ja może pozwolę sobie sparafrazować ostatnie
zdanie: Krzysieńku, czy na świecie bywają tylko dwa rodzaje sprzętu,
twoje drogie maciorki sprzętowe, i tanie zawszone niedziałające
kontrolery SATA?

Inaczej: czy ja każę komuś kupować zepsutego P133 z niedziałającym dyskiem SATA?
Bo taką rzecz mi wmawiasz.

Nie, Krzysieńku, nie. Proponuję użyć dobrych kontrolerów SATA, np. na
szynie 64bit PCI-X. Są znacznie tańsze niż twoje maciorki, a moje doświadczenie
pokazuje, że działają równie dobrze, jak nie lepiej.

> SOA#1.

Jeden przypadek nie potwierdza reguły, wciąż doradzałbym ostrożność.

> W którym miejscu?

W tym, że wmawiasz, że sugeruję zastosowanie sprzętu P133, gdyż takie
porównanie jest kompletnie bezpodstawne - należy stosować aktualne
procesory. I one do obsługi takiej macierzy MD zupełnie wystarczą.

--
S.