Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

> A w ogóle to są jakieś modele zero- lub jednokanałowe z którymi
> pracujecie?

Oczywiście to co napiszę, może zostać uznane za kontrowersyjne, jednak
mam "w temacie" sporą praktykę. A mianowicie: wszelkie macierze
sprzętowe to gówna, które można taniej uruchomić na zwykłym raidzie
softwarowym na oddzielnej maszynie, robiąc z niej NASa.
Przy dyskach SATA otrzymujemy pełen hotswap. Zyskujemy brak
upierdliwości ze sterownikami, co jest niebagatalne, gdyż do tej pory
nie zdarzyło mi się, żebym nie miał kłopotów z niemal każdą macierzą
sprzętową - dochodziło do absurdów, że musiałem korespondować trzy
tygodnie z Adaptecem, nim udało się uruchomić serwer!

Tak więc poważnie zastanówcie się i policzcie - czy wartość cena/zysk
macierzy sprzętowych nie jest zbyt wysoka do niewielkich zysków, jakie
daje ich użycie i upierdliwe kompletowanie sterów, innych do każdego
jądra, albo niedostępnych pod właśnie to jądro, którego używacie, albo
akurat w wersji beta, itp, itd.

--
S.