Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

On Thu, Mar 09, 2006 at 11:32:39PM +0100, Mirosław Baran wrote:

> Kolego agresywny, niech Kolega nie manipuluje nieładnie.

> W pewnych zastosowaniach software'owy RAID na SATA jest wystarczający.
> (I wtedy go używam). W innych potrzebny jest sprzętowy i SCSI. Czasem
> potrzebne są uczciwe porządne macierze takie jak choćby to nieszczęsne
> EMC.

Przeczytaj uważnie mój list o zastosowaniach, mówisz o rozwiązaniach,
które obsługuje zwykle kilkanaście osób, które mają czas na to, by
_miesiącami_ pielęgnować i tuningować jądro systemu, które stać na
hotline w Adaptecu.

Jak rozumiem, te osoby nie pytają o swe problemy na tej właśnie liście.
natomiast niekórzy pytani o proste, skuteczne i tanie rozwiązania,
proponują towary, których cena i potencjalne możliwości są nieadekwatne
do potrzeb pytającego.

A resztę mysli znowu, na razie jeszcze nie moj kolego, wlozyles mi do ust,
bo ja nic nic nie mowilem, ze "Czasem potrzebne są" - tylko pytanie czy
na pewno czytelnikom tej listy.

> Sugerujesz, że w większości wypadków nie warto używać sprzętowych
> kontrolerów RAID.

O, dokładnie. Tylko tyle, i aż tyle. "w większości wypadków".

> I czym zastąpiłbyś takiego np. NetApp-owego filera, niechby i
> lowendowego FAS270? Pecetem z dyskami SATA? I miałoby to porównywalną
> funkcjonalność? Kto miałby to serwisować? Na jakich warunkach?

To jasne, tym, skoro mnie poważnie pytasz:

http://www1.linksys.com/products/product.asp?prid=640&scid=43

--
S.