Re: problem z siecią - długie

On Sat, Aug 28, 2004 at 09:24:05PM +0200, Wojciech Ziniewicz wrote:

> pisze mi że odpowiedź z wp.pl przyszła po 22 ms ale raport o tym
> pojawia się po tak samo długim czasie.. nic z tego nie rozumiem.

Ping działa w następujący sposób:
 - w równych odstępach czasu wysyła pakiet ICMP "echo-request". Każdy
   wysłany pakiet ma numer (icmp_seq).
 - cały czas odbiera pakiety ICMP "echo-reply". Każdy pakiet ICMP ma
   zawiera numer pakietu, w odpowiedzi na który został wysłany. Kiedy
   ping jakiś pakiet echo-reply odbierze, to sprawdza kiedy wysłał
   odpowiadający mu pakiet "echo-request" i natychmiast wypisuje
   komunikat "nn bytes from x ...", zawierający różnicę czasu pomiędzy
   wysłaniem i odebraniem pakietu.

A więc:
 - jeśli widzisz "22 ms" to znaczy że tyle właśnie wynosi czas wycieczki
   do wp i spowrotem.
 - jeśli pierwszy pakiet przychodzi po kilkunastu sekundach, to znaczy
   że NIE jest to odpowiedź na pierwszy wysłany pakiet. (Czyli
   wcześniejsze pakiety albo odpowiedzi zaginęły, albo dopiero nadejdą).
   Mam rację? Co jest w polu icmp_seq w pierwszej linijce?

Wszystko to jest zupełnie zrozumiałe, jeśli masz duży procent utraty
pakietów. No ale sam mówisz, że temu się nie dziwisz.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216