Re: Brak Xow po instalacji Debiana 3.0

W liście z sob, 28-08-2004, godz. 12:24, Super Maciej pisze:
> Czesc
> Chcialem zainstalowac sobie Debiana 3.0, probowalem kilka razy i zawsze
> udalo mi sie zainstalowac tylko system podstawowy, uzyskalem efekt
> pozytywny tzw. zostal wyswietlony komunikat: "Thanks for choosing
> Debian" czy cos podobnego, ale system okienkowy sie nie zainstalowal. W
> zwiazku z tym mam pytanie, czy po zainstalowaniu systemu podstawowego
> aby zainstalowal sie potem system okienkowy trzeba po wyborze pakietow
> jeszcze gdzies cos zaznaczyc jakas opcje aby zainstalowal sie sytem
> okienkowy?

Jesli dobrze pamietam to instalator pyta, czy chcesz uruchomic
a) dselect (zdecydowanie nie polecam na pierwszy raz)
b) tasksel

W tasksel sa dostepnych okolo 20 ogolnych opcji konfiguracji, m.in.
X window, a takze pakiety jezykowe, C development itd.  Osobiscie
nigdy z tego nie korzystam i instaluje minimalny system a potem
doinstalowuje recznie tylko to, co potrzebuje (uzywajac 'apt-get search
....' zeby znalesc pakiety a potem 'apt-get instal ....')

Szczerze mowiac wydaje mi sie, ze najlepszym pomyslem byloby sciagnac
sobie ostatnie obrazy z Sarge.  Nowy instalator jest po prostu cudowny
(sam wlasnie go probowalem przedwczoraj) no i od razu dostaniesz nowsze
wersje programow - to wazne, jesli chcesz uzywac srodowisk okienkowych,
ktore w ciagu ostatnich 2 lat zdazyly sie zdecydowanie rozwinac.

O stabilnosc Sarge bym sie nie martwil - uzywam go na serwerach
(choc stawianych dopiero 2 miesiace temu) i jeszcze nie mialem
problemow.  W tej chwili Sarge jest juz czesciowo zamrozony
a migracja wszystkich pakietow z unstable do testing wymaga recznej
aprobaty.

> Jak tam bedziesz mial chwile czasu to odpisz.

Prosze bardzo, choc normalnie to raczej powinienes pisac na
debian-user-polish@lists.debian.org (dodalem Cc: i Reply-To:)

Prawdopodobnie powinienes sie nawet na te liste zapisac.

Pozdrawiam,

				Grzegorz B. Prokopski

PS: Obrazy Sarge/testing sa podlinkowane np. tutaj:

	http://www.nl.debian.org/CD/http-ftp/

a glowna strona z CDkami tutaj:

	http://www.debian.org/CD
--