Re: polskie znaki pod X

Jeśli chodzi o wypisywanie polskich znaków to w pełni umożliwia mi to
jednynie mozilla (zarówno w pasku adresu jak i na stronach - w polach
formularzy). Natomiast (bardzo to dziwne) pozostałe aplikacje - czyli Eterm,
Xterm, Vim (w oknie X), Xedit oraz wszelakie okienka diagnostyczne X (takie
jak np. "settings") przyjmują z klawiatury jedynie jeden znak - AltGr+o
czyli ó (również Ó). Wszelkie inne kombinacje np.AltGr+a kończą się bez
ŻADNEJ reakcji (niestety). Ta selektywność "ó" oraz odrębne (w pełni
prawidłowe) zachowanie mozilli wprawiają mnie w zakłopotanie.

Podobnie (aczkolwiek nie do końca) wygląda sytuacja z wyświetlaniem polskich
dokumentów - zrobiłem mały test w którym wyświetlałem dokument html'a
kodowany w standardzie iso-8859-2 za pomocą różnych narzędzi. W całości
prawidłowo został on wyświetlony jednynie w mozilli. Xedit oraz vim
poprawnie wyświetlały jedynie tajemniczą literę "ó", pozostałe zaś
zamieniały na robaczki (aczkolwiek w taki sam sposób, np. ń jako n z tyldą,
ś jako znak paragrafu). Inaczej zadziałało polecenie
cat nazwa.html | less
w konsoli Eterm'a. Żadna polska litera nie była poprawnie wyświetlana
(włączając "ó") i inny był sposób ich zamiany - np. ń jako <F1> (na białym
tle)

gtk-theme-switch pozwala wybrać font.

W tej chwili nie mam zainstalowanego xfs (oraz xfs-xtt) - poza tym listę
zainstalowanych pakietów zamieściłem już wcześniej (teraz jeszcze dochodzi
do nich locales)

Ważna może być konfiguracja pliku XFConfig-4, dlatego zamieszczam go poniżej
(aby nie robić bałaganu - tylko dwie sekcje)
Section "Files"
      FontPath    "unix/:7100"                 # local font server
      # if the local font server has problems, we can fall back on these
      FontPath    "/usr/share/fonts/truetype"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/misc"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/Type1"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/Speedo"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
EndSection

Section "InputDevice"
      Identifier  "Generic Keyboard"
      Driver            "keyboard"
      Option            "CoreKeyboard"
      Option            "XkbRules"  "xfree86"
      Option            "XkbModel"  "pc104"
      Option            "XkbLayout" "pl"
EndSection

Pytanie więc pozostaje aktualne - Jak udostępnić polskie znaki w X dla
chociażby takich aplikacji jak vim, Xedit (koszmarny edytor, ale jak on
zaskoczy to prawdopodobnie wszystko też się spolonizuje)

Może chodzi o plik XftConfig ?

zdesperowany i zmuszony (Borg) do korzystania z windy - Maciek