Re: polskie znaki pod X

On Thu,  7 Aug 2003 02:15:04 +0200, Maciej Kasprzyk wrote:
> Jeśli chodzi o wypisywanie polskich znaków to w pełni umożliwia mi to
> jednynie mozilla (zarówno w pasku adresu jak i na stronach - w polach
> formularzy). Natomiast (bardzo to dziwne) pozostałe aplikacje - czyli Eterm,
> Xterm, Vim (w oknie X), Xedit oraz wszelakie okienka diagnostyczne X (takie
> jak np. "settings") przyjmują z klawiatury jedynie jeden znak - AltGr+o
> czyli ó (również Ó). Wszelkie inne kombinacje np.AltGr+a kończą się bez
> ŻADNEJ reakcji (niestety). Ta selektywność "ó" oraz odrębne (w pełni
> prawidłowe) zachowanie mozilli wprawiają mnie w zakłopotanie.

locales jak nic.
Co wypisuje uruchomione w xtermie/etermie polecenie locale? Czyli czy
ustawiłeś co trzeba na pl_PL?
Co wypisuje uruchomiony w xtermie/etermie program xev kiedy
wciskasz np. Alt+a?

> Podobnie (aczkolwiek nie do końca) wygląda sytuacja z wyświetlaniem polskich
> dokumentów - zrobiłem mały test w którym wyświetlałem dokument html'a
> kodowany w standardzie iso-8859-2 za pomocą różnych narzędzi. W całości
> prawidłowo został on wyświetlony jednynie w mozilli. Xedit oraz vim
> poprawnie wyświetlały jedynie tajemniczą literę "ó", pozostałe zaś
> zamieniały na robaczki (aczkolwiek w taki sam sposób, np. ń jako n z tyldą,
> ś jako znak paragrafu).

Fonty pewnie.

> Inaczej zadziałało polecenie
> cat nazwa.html | less

Co to za dziwna moda? less nazwa.html już nikomu nie wystarcza?

> w konsoli Eterm'a. Żadna polska litera nie była poprawnie wyświetlana
> (włączając "ó") i inny był sposób ich zamiany - np. ń jako <F1> (na białym
> tle)

Znów locales?

> gtk-theme-switch pozwala wybrać font.

Rozumiem. Ale tylko dla aplikacji korzystających z GTK jak się domyślam.
Czyli z etermem, xtermem, xeditem może nie mieć to wiele wspólnego.

--
Michał Politowski -- mpol@charybda.icm.edu.pl
Warning: this is a memetically modified message