Re: Skanowanie portow

> A w jakim innym celu zbiera informacje na temat mojej maszyny/sieci ?
> Przecież nie dla celów statysztycznych ...
> Zresztą - nawet JEŚLI ktoś się BAWIŁ - wole potraktować to jako atak - w 7
> przypadkach na 10 okaże się że miałem racje.
> A tych pozostałych 3 ... cóż, dzieci nie powinny bawić się zapałkami....

Cele statystyczne to bardzo dobry powod. Dobrze, ze o tym wspomniales. Bede
mial o jeden powod wiecej... Ciekawosc tez jest dobrym wytlumaczeniem.

Ale tak na powaznie. Dyskusja sie bardzo ciekawie rozwija, metafory sa wprost
znakomite, ale mysle, ze mozna sie juz pokusic o jakas konkluzje. Skanowanie
nie jest prawnie zabronione. Zaden sad w Polsce nie wsadzi mnie do wiezienia,
jesli za chwile wydam polecenie

$ nmap 212.244.88.59

bo nie podpada to pod zaden paragraf Kodeksu Karnego.

Jesli dostaniesz zgloszenie, ze jakis uzytkownik skanuje inne maszyny z Twojej
sieci, to mozesz go "poprosic", zeby wiecej tego nie robil. Pewnie moglbys tez
"ukarac" go w jakis bardziej "wymyslny" sposob, ale gdyby ten uzytkwonik byl
bardzo bezczelny, to moglby Cie nawet oskarzyc o karanie za cos, co nie jest
nielegalne. Pewnie regulamin korzystanie z sieci mogly rozwiazac ten
problem.

Gdybys z kolei stwierdzil, ze ktos Cie skanuje, to mozesz sie jedynie zwrocic
do administratora tamtej sieci, zeby zajal sie ta sprawa.

Inteligentnie zrobionych skanow przez ludzi, ktorzy chca sie do Ciebie wlamac
raczej nie wykryjesz. Slyszales pewnie o wolnym skanowaniu albo skanowaniu z
kilku maszyn.

Tyle moich trzech groszy

Pozdrawiam serdecznie

PT