Re: Skanowanie portow

On Mon, 18 Nov 2002, Jakub Ambrożewicz wrote:

> Robię to specjalnie, nie wydaje mi się żeby skanowanie w jakikolwiek
> sposób narażało bezpieczeństwo systemu. Jest zasadnicza różnica między
> oglądaniem samochodów a ich kradzeniem. I nie podoba mi się próba
> zdelegalizowania oglądania samochodów jeżdżących po ulicach, bo każdy
> host w sieci _publiczny_ a jak się komuś stan taki nie podoba, to niech
> schowa go za firewallem.

Idąc dalej tym tokiem rozumowania, rozumiem że jeśli nie chce być
okradziony, to mam nie wychodzić z domu ?

> I tu dochodzimy do sedna: "zamiar" to jest słowo kluczowe. Sam skan o
> żadnym zamiarze nie świadczy. I nie podoba mi się sugestia dotycząca
> niskiego poziomu mojej moralności.

Jesli ktos skanuje moja sieć, zamiar może miec tylko jeden.
I jestem pewien, że nie ma zamiaru dać mi nagrody.

> A co powiesz o pozytywnym ich aspekcie, czyli wykrywaniu hostów z
> netbusem na przykład?

Pozwól że ja sam poszukam netbusów w swojej sieci, każdego kto bedzie
próbował mi w tym pomóc, skanując sieć, uznam za ew. złodzieja - a samą
czynność za "sprawdzanie terenu".
Dzieku Bogu prawodawstwo w Europie reguluje to bardzo stanowczo.

--
Kowalski Paweł
argail@histeria.pl | argail@ats.pl