Re: Skanowanie portow

On Mon, 18 Nov 2002, Pawel Kowalski wrote:

> Idąc dalej tym tokiem rozumowania, rozumiem że jeśli nie chce być
> okradziony, to mam nie wychodzić z domu ?
Nieco opaczna argumentacja. Jeśli chcesz jeździć autobusem, musisz się
zgodzić na to że inni jeżdżą z tobą i będą na ciebie patrzeć. I patrzą
wszyscy, ale nie wszyscy patrzą oceniając co masz, a co można by ukraść.

> Jesli ktos skanuje moja sieć, zamiar może miec tylko jeden.
> I jestem pewien, że nie ma zamiaru dać mi nagrody.
Żeby cię zaatakować nie musi cię skanować, specjalisty i tak na tym
nie złapiesz, a niespecjalisty nie powinieneś się obawiać.

> Pozwól że ja sam poszukam netbusów w swojej sieci, każdego kto bedzie
> próbował mi w tym pomóc, skanując sieć, uznam za ew. złodzieja - a samą
> czynność za "sprawdzanie terenu".
Owszem, w tym momencie sam siebie piętnujesz jako złodzieja: skanując
sieć w poszukiwaniu trojanów. Zakładając bowiem, że administrujesz
siecią osiedlową, to komputery użytkowników nie są twoje.
> Dzieku Bogu prawodawstwo w Europie reguluje to bardzo stanowczo.
Tak, i z tego co wiem skanowanie nie może być nielegalne.

JA