Re: Skanowanie portow

Dnia pon 18. of November 2002 09:36, Pawel Kowalski napisał:
> [...]

Oj coś nie wydaje mi się. Że niby co - podejdę do samochodu - pociągnę za
klamkę i krzyknę do właściciela "młocie zapomniałeś zamknąć bryki" - to czyni
ze mnie złodzieja? Już niezbyt wiele pamiętam z podstaw prawa, które to dawno
dawno temu miałem, lecz główną zasadą było karać czyny, a nie chęci. Gdyby
tak nie było to mielibyśmy więzienia pełne ludzi, którzy powiedzieli "ja cię
kiedyś zabiję" (potencjalny morderca), "ale d*pa" (potencjalny gwałciciel),
"ładne cacko" (potencjalny złodziej), etc. Oczywiście przykład jest
doprowadzony do absurdu, lecz IMO całkiem zgrabnie obrazuje podobny tok
myślenia.

> Zartujesz, czy robisz to nieswiadomie ?
> Nie chce mi sie wdawac w kolejną merytoryczną dyskusje, ale powoli
> przestaje mnie dziwić to co się dzieje w Polsce, skoro ludzie nie widzą
> różnicy pomiedzy ciągnięciem za klamki samochodów z zamiarem kradzieży, a
> wchodzeniem do sklepu.
> Każdy zdebilały gówniarz który bawi się skanem w moich sieciach może
> liczyć na konsekwencje - fachowca i tak nie wyłapie w logach.

A przepraszam bardzo - co mu zrobisz? Złożysz doniesienie na policję? Nawet
przy założeniu, że skanowanie jest nielegalne (osobiście nie znam obecnego
statusu prawnego) to i tak ZCP jeśli szkody nie przekroczyły 250 zł to mamy
do czynienia z co najwyżej wykroczeniem, a jeśli policjantowi powiesz, że
Twoje straty wynoszą 0 zł, a to jest POTENCJALNY włamywacz to popatrzy na Cię
jak na hmmm... inteligentnego inaczej (o ile nie powie Ci, żebyś spadał na
najbliższe drzewo).

> Kowalski Paweł
> argail@histeria.pl | argail@ats.pl

Nazwa domeny przypadkowa?