Re: Przesowanie partycji

Pewnego pięknego dnia Sun, 22 Sep 2002 11:31:32 +0200 (CEST)
Mirek Grochowski <mgroch@ldhpux.immt.pwr.wroc.pl> napisał co następuje:

> To ja proponuje zrobic to w sposob 100% bezpieczny dla debiana.
> Zmniejszasz wielkosc partycji fat (narzedze jakie lubisz) a powstale
> miejsce wykozystujesz na stworzenie dodatkowej partycji ext2. Powstala
> partycje wykozystujesz np. jako /home. Rozwiazanie takie ma kilka zalet:
> 1. jest bezpieczne,
> 2. mozesz robic cokolwiek z debianem, nawet usunac jego partycje a danych
> zgromadzone w /home nie utracisz,
> 3. zdobyte doswiadczenie przyda ci sie po dokupieniu nastepnych dyskow :-)
> Dodatkowa partycje mozesz oczywiscie wykozystac na cokolwiek innego.
> [...]

Hmm, nie powiem, że jest to rozwiązanie w pełni mnie satysfakcjonujące, ale na pewno godne uwagi. Zastanowię się nad tym i może tak zrobię,bo faktycznie jest to bezpieczne.
W związku z tym mam kilka pytań.
Jak przenieść dane do nowej partycji /home. Chodzi mi o jakiś "elegancki" sposób tzn. nie jestem pewien czy można to po prostu skopiować i usunąć, czy robi się to jakoś inaczej.
Jak zrobić, żeby system wiedział, że /home, to partycja, a nie katalog na partycji / ? Czy to jest tylko kwestia edycji /etc/ftsab?
Wiem że niektóre pytania mogą się wydawać naiwne, ale szkoda mi Debiana, którego pieczołowicie "stawiałem" przez długi czas, dlatego chcę się upewnić czy wszystko co chcę zrobić zrobię dobrze.

pozdrawiam
Piotr G.
--

   |  To, że siedzę przed komputerem 25 godzin na dobę |