Re: Przesowanie partycji

Witam.

On Sun, 22 Sep 2002, Piotr G. wrote:
> Potrzebuję teraz powiększyć rozmiar partycji ext2 kosztem partycji FAT32. Chodzi mi o zrobienie tego bez utraty danych oraz bez robienia backupu czegokolwiek. Wydaje mi się, że nie powinno być z tym problemu, ale chcę się upewnić, ponieważ perspektywa straty pieczołowicie dopieszczanego Debianka raczej mi się nie podoba. Robiłem takie rzeczy na partycjach FAT32 i zwykle nie miałem żadnych kłopotów.
> Proszę o wskazówki na ten temat oraz o jakiś dobry program, którym by się dało przeprowadzić taką operację.
> [...]
To ja proponuje zrobic to w sposob 100% bezpieczny dla debiana.
Zmniejszasz wielkosc partycji fat (narzedze jakie lubisz) a powstale
miejsce wykozystujesz na stworzenie dodatkowej partycji ext2. Powstala
partycje wykozystujesz np. jako /home. Rozwiazanie takie ma kilka zalet:
1. jest bezpieczne,
2. mozesz robic cokolwiek z debianem, nawet usunac jego partycje a danych
zgromadzone w /home nie utracisz,
3. zdobyte doswiadczenie przyda ci sie po dokupieniu nastepnych dyskow :-)
Dodatkowa partycje mozesz oczywiscie wykozystac na cokolwiek innego.
wada:
przy pewnej konfiguracji partycji stworzenie dodatkowej moze byc
niemozliwe (max 4 partycje podstawowe na dysku).

pozdrawiam
--
mirek