Re: Przeniesienie haseł na MD5 i systemu na inny dysk

On Mon, Sep 23, 2002 at 10:00:04AM +0200, Robert Skup wrote:
> 1. Na Potato nie było włączone kodowanie haseł MD5, a na Woodym chcę to
> mieć i w dodatku chcę przenieść na MD5 wszystkie hasła userów. Czy jest
> możliwość przkodowania haseł nie zmieniając kodowania na aktualnie
> działającym systemie - po prostu zrobić coś i dostać drugi plik z
> kodowaniem MD5 ?

Nie ma takiej mozliwosci. Hasla kodowane sa jednokierunkowa funkcja skrotu,
a konwersja o ktrej piszesz wymagala by odkodowania hasel i ponowne
ich zakodowanie w inny sposob.
Natomiast nic sie nie stanie jesli bedziesz mial hasla mieszane.
Czyli czesc zakodowane des, a reszta nowych w md5. Zmien tylko wpisy
w pam tak aby nowe hasla byly tworzone przy pomocy md5, wymus na
wszystkich userach zmiane hasel i juz.

> 2. Czy ztarowanie całego filesystemu (bez /proc) i roztarowanie na drugim
> dysku, odda dokładnie cały system i nic nie zostanie zgubione (jakieś
> linki, itp.) (z lilo sobie poradzę) ? Czy jest jakaś inna (lepsza, szybsza)
> metoda na przeniesienie danych z uwzględnieniem, że dyski są różne i różnie
> podzielone (podmapowane katalogi) ?

Tar wydaje sie byc dobrym rozwiazaniem. Obsluguje zarowno miekkie jak
i twarde linki, a nawet potrafi wykryc dziury w pliku i przy odtwarzaniu
ponownie je zrobic (przydatne do pliku lastlog i innych wynalazkow).

Nie zapomninaj o /etc/lilo.conf (ale to wiesz) i /etc/fstab

--
Przemyslaw Swiderski
 news: alt.pl.comp.os.linux.debian