Re: APT soll der Chef bleiben / Gutes Buch zu APT?

Bertram Scharpf schreibt:

> [...]

>     A specific version of a package can be selected for
>     installation  by following the package name with an
>     equals and the version of the  package  to select.
>     This  will  cause  that  version  to be located and
>     selected for install. Alternatively a specific dis­
>     tribution  can be selected by following the package
>     name with a slash and the version of the distribu­
>     tion  or  the  Archive name (stable, frozen, unsta­
>     ble).

> Da ist kein Beispiel enthalten, nichteinmal ein '=' oder ein
> '/', nachdem ich suchen könnte, wenn ich einen Tip bekommen

!? Was ist so schwer nachzuvollziehen?

# apt-get -us install mutt=1.5.5.1-20040112+1
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
  libidn11 mutt
[...]

# apt-get -us install mutt/unstable
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Selected version 1.5.5.1-20040112+1 (Debian:unstable) for mutt

--
--Jhair

Public Key fingerprint:
81FF 3ADF BF6B CECB C593  4018 27AE D7D2 BAA6 00D0