Re: Re :erreur 554 de postfix ? c'est quoi

greg Makowski a écrit :

Bon je commence à peter un cable j'ai essayé d'envoyer un mail et voilà la
réponse :
This is the Postfix program at host smtp2-g19.free.fr.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

   The Postfix program

<makowski@triometrix.com>: host triometrix.com[81.57.186.179] said: 554
Error:
    too many hops (in reply to end of DATA command)

Reporting-MTA: dns; smtp2-g19.free.fr
Arrival-Date: Thu,  8 Sep 2005 20:05:31 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; makowski@triometrix.com
Action: failed
Diagnostic-Code: X-Postfix; host triometrix.com[81.57.186.179] said: 554
Error:
    too many hops (in reply to end of DATA command)
Trop d'"aller-retour".
Ton message fait des aller-retours entre ton postfix et celui de free.
As-tu installé un serveur DNS sur ton domaine ?
Si oui, ajoute un mx vers ton serveur.
Si non, je pense que tu dois en installer un. A verifier

Sébastien

--
Looking for apache modules for debian sarge?
Look at http://debian.gallet.info/search.do?config=htdig&words=libapache2-mod.