Re: debian.fi:n käyttö?

On Thu, 8 Nov 2007, Lars Wirzenius wrote:

Tämän listan voisi siirtää debian.fi:n alle. Voisi myös olla paremmin
eri paikkakunnille/alueille kohdistettuja listoja. Voisi myös olla
suomenkielinen Debian-wiki.

Jep, listan voisi ainakin tosiaan siirtää. Wikiksi voisi valita esim. MoinMoinin, joka sinänsä ei ole yhtä kiva käyttää kuin MediaWiki (IMO) mutta jota on helpompi ylläpitää ja jonka teemaa esim. minä osaan viilata vähemmän rumaksi. Alusta saakka kannattaa laittaa konffit myös sillä tavalla kuntoon, että urleihin ei tule /Wiki:ä, index.php:tä tai muuta ylimääräistä. Luultavasti pystyn kaivamaan sopivat loitsut tähänkin.

Milles palvelimelle noita sitten voisi tehdä? Jos jollain on kyky laittaa palvelin kuntoon jne., niin mulle saa lähettää gpg-kryptattuna esim. ssh-tunnusta jolla pääsisi MoinMoinia säätämään.

Wikin ja postituslistojen lisäksi olisi mielestäni mukavaa, että olisi WWW-pohjaiset keskustelualueet. Niille on nykypäivän usein kysyntää. Itse en kyllä sellaisia ala ylläpitää. Jos ei innostuneita siihen löydy niin voidaan vain osoittaa ihmisiä linux.fi:n keskustelualueille, sinne mahtuu kyllä myös.

-Timo / Mirv @ OFTC