Re: Suomennosta

On Sat, May 04, 2002 at 10:16:34AM +0300, Mikko Moilanen wrote:

> On Sat, May 04, 2002 at 02:31:32AM +0300, Sami Haahtinen wrote:

> Millä ohjelmilla tälläistä kannattaa ruveta tekemään. Ykkös
> prioriteetti on ensiluokkainen kirjamuodossa oleva jälki ja sen
> tekemisen helppous. Onko Latex _oikeasti_ järkevä vaihtoehto? Siinä
> piisaa opeteltavaa ja minä en osaa sitä ollenkaan. Sitten kirjaa
> pitää pystyä julkaisemaan netissä selaimella katseltavassa
> formaatissa. XML? Ja sitten kaiken huipuksi kirjaa pitäisi vielä
> pystyä tekemään konsolissa. Nojoo, kaikki ehdotukset ja kommentit
> otetaan kiitollisena vastaan.

DocBook, on mukana Debianissa. DocBookin SGML tai XML -muotoista
lähdetiedostoa (sitä jonka sinä kirjoitat esimerkiksi emacsilla
syntaksiohjatusti, konsolissakin voi kirjoittaa) saa myös Debianissa
olevilla työkaluilla käsiteltyä ja tuotettua siitä PDF, PS, HTML
yms. tiedostomuodot webbisivuilla julkaisemista varten tai paperille
printtaamiseen.

--
Tapio Lehtonen
Tapio.Lehtonen@IKI.FI